جمعه 14 اردیبهشت 1403

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در خطبه های نماز جمعه رشت : پایبندی به احکام الهی را موجب کاهش جرائم اجتماعی دانست

سرویس مذهبی،اجتماعی موج برنا نماز جمعه امروز رشت 22 تیرماه  در مصلی امام خمینی(ره)  به امامت آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت برگزار شد .

در خطبه های نماز جمعه امروز آیت الله فلاحتی به مسائل روز اشاره کرد و در خصوص خاموشیها گفت : از مسئولان امر میخواهیم که شیوه اعمال خاموشیها را برای مردم شفافسازی کنند تا نارضایتی ایجاد نشود، زیرا برخی از مردم فکر میکنند که در اعمال خاموشیها تبعیض وجود دارد.

 

آیتالله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت در خطبههای نماز جمعه امروز رشت  ، ایمان به معاد و آخرت را یکی از ویژگیهای خانواده قرآنی دانست و ی در ادامه افزود : اگر والدین به روز قیامت اعتقاد نداشته باشند، فرزندان نیز بی ایمان تربیت خواهند شد.

 

امام جمعه رشت  با بیان اینکه بسیاری از گناهان نتیجه باور نداشتن معاد است، گفت : کسانی که به معاد و روز قیامت باور دارند، میدانند که باید پاسخگوی اعمال خود در برابر خداوند باشند لذا تقویت ایمان و اعتقاد به روز قیامت انسان را در برابر ارتکاب به گناهان حفظ میکند.

 

وی با اشاره به بی اطلاعی مردم دنیا از جهان پس از مرگ و آخرت، گفت: نادیده گرفتن و فراموش کردن روز قیامت موجب گمرانی انسان میشود لذا باید تمام اعمال و رفتار ما برای خدا باشد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان ، پایبندی به احکام الهی را موجب کاهش جرائم اجتماعی دانست و عنوان کرد: خانوادهها باید حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی زندگی اسلامی و قرآنی خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از امامزادگان گیلان، یادآور شد: امامزادگان دارای ارزش و مقام هستند و گیلان از معنویت حضور امامزادگان برخوردار است، اما باید مراقب باشیم که اعتقادات مردم دستاویز افراد سودجو قرار نگیرد و هر مکانی را به نام امامزادگان معرفی نکنند.

 

آیتالله فلاحتی، شورای نگهبان را منفور دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: شورای نگهبان نقش نظارتی بر انتخابات دارد و ارکان نظام را از حضور اشخاص ناصالح و ناخالص حفظ میکند.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان، با اشاره به فرارسیدن ایام حج تمتع، خاطرنشان کرد: حج باید تامینکننده منافع مسلمانان و عامل اتحاد مسلمانان علیه مستکبران عالم باشد، اما متاسفانه خاندان آل سعود در این امر سنگاندازی میکند و این فریضه بزرگ الهی را کمرنگ جلوه میدهد.

 

ایشان با بیان اینکه همزمان با فصل گرما حوزه تامین برق دچار مشکلاتی شده است، گفت: شاهد قطعیهای بی سابقه برق در استان هستیم و لذا از مسئولان امر میخواهیم که شیوه اعمال خاموشیها را برای مردم شفافسازی کنند تا نارضایتی ایجاد نشود، زیرا برخی از مردم فکر میکنند که در اعمال خاموشیها تبعیض وجود دارد که صحت این مسئله نگرانکننده است.

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna